Sunday, October 31, 2010

~Last Sem~

Last semester di Uitm Kampus Kota Bharu...Actually,even aku happy sebab tak payah duduk sini pun,still ade perasaan sedih tu..Yela...tempat jauh lagi dikenang,inikan pula tempat study.
Honestly said,aku memang tak suka pun duduk sini..Sebab tempat ni tak membangun. Tapi apa yang baiknya adalah...alhamdulillah,aku masih naif seperti ini..
Bukan naif sampai tak tahu apa-apa..Naif di sini aku tujukan khas dari segi pergaulan. Aku rasakan aku masih seperti dulu dan emm..mungkin ada perubahan..mustahillah kalau sikit pun tak berubah.
Aku yang aku rasa 'aku' itu bagaimana ya? Mungkin seperti ini :
a) Suka memandang orang yang tak dikenali dnegan pandangan pelik
b) Lambat sangat nak berbaik-baik dengan orang tak sejantina..mungkin ambil masa setahun (except for certain people)
c) Sangat suka bising2 n kepoh2 dengan all girls..I love my girlfriends..
d) Sangat suka berprasangka dengan guys..
Well...itu yang aku dapat kesan dari sikap aku. Semuanya tak bagus..dan tak perlu diamalkan.
But then, I'm trying my best to the fullest..Ubah kepada yang lebih baik.
Tapi aku hope aku takkan ubah sikap aku terhadap lelaki..sebab mungkin itu jela yang dapat
lindung aku dari benda2 tak elok..sebab tu aku hanya baik cepat dengan guys yang aku rase ok. Adela dalam beberapa orang seumur hidup aku nih.
Dan dalam beberapa orang ni, aku sangat appreciate someone ni for being in my life..Aku kenal since
aku darjah 3 (if I'm not mistaken)..sampai sekarang dia still berkawan dengan aku walaupun, aku
sangat2la selalu kurang ajar sedikit dengan dia.
He once asked me if I'm willing to be his 'girl. And I said ,
" Sorry. Aku tak nak join club couple"
And then he replied,
"Bukan kelab tu la..Ni kelab forever in my lifetime" (something like thatla..)
Thanks, but aku memang taknak, itu jawapan aku pada dia... I love him as my friends. Maybe
more than a friend, but it will never reach special state.
Disebabkan rasa tak puas hati, aku di asak dengan bermacam macam soalan tentang kenapa aku
tak nak. Ridiculousla...dah aku tak nak,takyahla paksa..
But then, aku try jawab sebaik mungkin. Mungkin hati aku tak terbuka lagi..commitment laen
masih banyak menunggu untuk mendapatkan perhatian aku.
Jangan menafikan wahai orang-orang yang bercouple, yang couple sedikit sebanyak akan buat
kita jadi leka..bohonglah kalau kita tak ingatkan si dia langsung dalam sehari kan?
Di sini aku menjawab persoalan dia pada aku. Aku takut terleka dan lupa pada kerja laen yang
memerlukan perhatian aku..Aku orang yang sangat2 suka cari hiburan dengan cara tersendiri..
Kadang2 benda tu biase saje,tapi pada aku,benda tu sangat best..Depends pada diri masing2la kn.
Jadi, kalau aku ade pakwe...hilanglah semua hiburan aku selama ni..Mana aku nak letak hiburan aku,
parents aku, siblings aku, kucen2 aku....point is, diorang semua tu sangat2 memerlukan kasih sayang aku.
Aku tak naka bazirkan untuk orang luar yang sah2 xde hubungan halal dengan aku and tak membantu
aku dalam mencari bekal di akhirnya nanti.
Itu apa yang ada dalam fikiran aku..Mungkin satu hari aku akan join that club..Tapi aku harap club
ni datang cari aku untuk buat pendaftaran sebagai ahli tetap..dan yuran pendaftran semuanya ditanggung
oleh 'lelaki' tu...dan die kena buat satu majlis 'akad' untuk mengesahkan keahlian aku..Amin...
Moga setiap perlakuan dan fikiranku dirahmati Allah s.w.t kerana aku tahu,bukan mudah untuk
berpatah semula selepas melakukan kesalahan..

No comments: