Sunday, August 30, 2009

Teringat Kampung...

Suddenly hari ni teringat kat kampung...rasa sedih bila tengok gambar2 kampung n teringat family kat umah. sedihnyer tak dapat balik mase bulan pose nih. tapi pape pun, aku harap diorang sume gembira even aku takde. Kampung aku still greeny and terpelihara lagi dari kepesatan bandar. dat's why aku suka balik kampung. Udaranya still fresh lagi n bunyi air sungai yang mengalir boleh buat aku rasa seronok yang tak terhingga. Sesekali teringat pun aku rasa hepi. Pergh...hebat kan penangan kampung kesayanganku. Aku ada 4 kampung. setiap satu ade speciality masing2. Yang kat Merbok tu, ade perigi lagi n sawah. Kalau yang dekat Bukit Raya tu, bendang die memang besar tahap tak tau nak cakap la. Maklumla, Pendang kan pengeluar padi yang agak besar jugakla. Kampung Baling plak, memang fresh sangat2. Gunung ganang die,sungai die,hutan die. Sume nampak menyegarkan. Satu lagi dekat Yan. Yang tu bese2 je. Ada bendang n ade sungai. Tapi die cam tengah membangun gak la. Satu lagi tempat yang aku suke bangat, Gunung Jerai. Aku ade sorang auntie kat sane. dekat pinggir2 Gunung Jerai. Memang bestla tempat tu. Die punyer scene paling mantap setakat ni! Aku boleh nampak satu kedah dari situ. Boleh bayang x? Nampak sume bendang kat Kedah n sume jalan raya, n sume pulau2 sekeliling Kedah. Subhanallah.....cantiknyer buat aku terpaku setiap kali aku gi sana. Bila malam pulak, lagila takyah nak citer. Masa tu aku rasa cam nak menitik air mata aku. Baru aku nampak, yang kuasa Allah s.w.t sangatlah meluas dan tak terjangkau dek akal fikiran kita. Kerdilnya diri aku ni...Astaghfirullahalazim.. Hai...rindunyer nak balik.....All my kampung, I'll be back!!!!hehe.... Ni kampung kat Baling. Hijau sangat2 kan? Masa ni nak hujan. Yang ni sume kat Merbok. Gemok2 tol padi die. hehe...terselit plak gambar adik aku tgh cakap fon. . Padi Kedah... Oh, Kampungku....