Tuesday, April 6, 2010

New Experience

Pengalaman baru Sama seperti yang dinyatakan, itu juga yang akan diceritakan. Pengalaman baru di dalam hidupku menjadi fasilitator di sekolah menengah untuk adik-adik yang bakal menghadapi SPM. Entah bagaimana agaknya aku berjaya menjalankan program itu dengan lancar. Rasa gembira melihat kejayaan program yang mendapat curahan pujian dari semua adik-adik. Rasa terharu melihat keberanian Abil yang kerap keluar memberi pendapat bila diminta walaupun dia tidaklah petah berbicara seperti adik-adik lain. Aku sendiri tidak pasti sejauh mana aku berjaya menitipkan kata-kata semangat pada adik-adikku ini, tetapi aku bersyukur atas rasa berusaha yang keluar dari empat tulang keringatku ini. Sekolah Mengengah Kebangsaan Tumpat memberi aku seribu satu kenangan manis yang aku pasti akan ku kenang seumur hidup ini.