Sunday, April 25, 2010

That's me!

I'm taking my life seriously. That's why I am what I am right now. Hidup ini singkat. Sekejapan cuma, aku sudah mencapai 21 tahun. Terasa baru semalam aku berlari di kaki bukit Port Dickson dan baru kelmarin aku merenung Sungai Petani di kejauhan. Indah,segala-galanya memang indah. Bilamana aku berdiri di kaki Gunung Jerai, Kedah kelihatan kecil di pandanganku. Pulau Bandung yang cuma terlihat dari tepi, dapat aku capai dalam genggaman dari kejauhan. Disebabkan semua ini,aku dapat melihat. Melihat di bumi mana sedang aku berpijak. Melihat kedudukanku di kalangan semua umat manusia. Baru aku sedar tentang sesuatu. aku cuma mempunyai masa untuk diriku dan mereka disekitarnya sahaja. keluarga,kawan-kawan, dan diriku sendiri. Itu sahaja masa yang ada. APa yang perlu aku lakukan adalah, kerjakan apa yang wajib. itu yang pertamanya. Kemudian, menjayakan apa yang telah aku janjikan.Dan yang terakhirnya, memandang ke hadapan. Masa yang ada sangat terhad. jadi apa perlunya berlibur di merata-rata tempat tanpa mengetahui apa yang akan aku perolehi dengannya?

No comments: